Povești din Antepandemian – Colecția de iarnă-primăvară 2019

Parcă presimțind ceea ce va să urmeze în anul următor, anul 2019 a fost pentru mine un an al plimbărilor, numărul lor fiind cu mult peste media obișnuită.

Am început anul în forță, ziua de 3 ianuarie petrecând-o printr-o scurtă escapadă până la Bicaz, soldată cu un prânz păstrăvăresc la Cheița: borș de păstrăv, păstrăv prăjit la tigaie, cu mămăligă și mujdei, udătură. Dus-întors sunt cam vreo patru ceasuri de mers lejer. Încă două prânzul și siesta corespunzătoare și iaca s-a dus ziua scurtă de iarnă.

205

203

207

204

Luna ianuarie m-a mai cadorisit cu două expediții la Cluj, în “delegație” de data aceasta. Când zic expediții nu exagerez prea mult. Neavând mașină și ținând cont de anotimp, am fost nevoit să apelez la microbuze, autocare, trenuri și avioane. La prima tură, autocar Bacău-Otopeni, avion OTP-CLJ la dus; idem dar în sens invers, la întors. Tura a doua n-a mai ținut figura, din motiv de modificare orar/zile de zbor la Tarom. Așa că microbuz Bacău-Iași (2 h), tren IR Iași-Cluj (9 h fără întârzieri, 12 h cu). Întoarcerea a fost mai lejeră, cu zbor direct Tarom CLJ-IAS (circa 40 de minute cu ATR 42), urmat de microbuz Iași-Bacău. Clujul l-am văzut fie în goană, fie în nocturnă. Respectiv cam așa:

_101

Nu pot spune că n-am rămas și cu amintiri plăcute. De la Deutsches Haus, de exemplu.

306

307

308

303

304

302

Cu toate că a fost lună scurtă, ca în fiecare an de altfel, februarie nu a fost lipsit de preumblări. Mai întâi a fost un sfârșit de săptămână petrecut pe malul Târnavei Mari care era încă mică în acele locuri. Amănunte despre această incursiune găsiți aici și aici.

176

181

182

184

185

143

Tot în această lună, pofta de pește (pe care să-l gătească alții) ne-am satisfăcut-o peste graniță, la vecinii din Costișa (Neamț), unde își are sălașul pensiunea Rechinul. După cum v-ați dat seama după denumire, aici puteți să vă delectați cu preparate pe bază de crap. M-am mulțumit cu un borș de crap, o saramură de crap și niște clătite fără crap. Și cu niște rosé pe bază de Fetească Neagră.

100

116

118

121

Mi-am promis o revenire, care a avut loc în mai puțin de 30 de zile calendaristice. De data aceasta pentru un păstrăv la grătar stropit cu rosé de Jidvei, papanași cu dulceață de afine, lebede negre și căței.

_101

_105

_106

_108

_112

125

Trecerea în martie am făcut-o în capitala scumpei noastre patrii, unde, printre trebile pe care le-am avut, am putut admira împrejurimile Gării de Nord.

_102

_103

Următoarea deplasare mai lungă s-a întâmplat în aprilie, în weekendul de Duminica Floriilor (sau de Duminica Paștilor, dacă sunteți ceva mai catolici). Ne-am instalat pentru două nopți în Rădăuți, după ce în prealabil bifaserăm Voronețul și Sucevița, ante- respectiv post- prânzul copios petrecut la Casa Humor.

Duminica a fost dedicată Putnei, iar lunea drumului înapoi către casă. Dar despre toate acestea v-am povestit pe larg aici. Vă mai las doar câteva imagini inedite și mă opresc aici cu raportul pentru primele patru luni ale lui 2019.

310

309

311

312

313

314

O să revin.

S-aveți poftă și să ne revedem sănătoși!