Ciuperci proaspete cu legume mexicane congelate

Ceva care se face rapid și ușor și nici nu se depune sub formă de țesut adipos. Trebuie doar să deschideți frigiderul și să scoateți ciupercile champignon, apoi să deschideți congelatorul și să scoateți amestecul mexican de legume. Mai trebuie să extrageți din debara wokul (cu capac cu tot – dacă nu-i prevăzut prin setările de fabrică cu așa ceva, căutați unul care să se potrivească), o lingură (preferabil una de lemn, că-i mai eco), uleiul, sarea și piperul (dacă nu cumva stau permanent pe blatul de lucru). De-acum numărați de la Mississippi One până la Mississippi 1800 și, la sfârșitul numărătorii, ori chiar mai repede (dacă vă încurcați și-o luați de la capăt cu numărătoarea), o să aveți garnitura sau felul principal în farfurie. Cu condiția să executați și ceea ce scrie în secțiunea “Cum procedați?

_102

_101

Ce vă trebuie?

  • 3 – 4 ciuperci champignon (albe sau brune) de mărime medie – circa 100 g de ciuperci;
  • 1 pungă (400 g) amestec mexican de legume congelate (mazăre boabe, fasole verde păstăi, porumb boabe, ardei gras roșu);
  • 2 linguri de ulei din sâmburi de struguri (se poate înlocui cu ulei de măsline sau cu ulei de floarea-soarelui);
  • Sare, piper – după gust.

Cum procedați?

Dacă ciupercile sunt foarte proaspete, nu-i necesar să le spălați. Ștergeți-le bine cu un șervet uscat. Dacă au stat un timp și au început să se umezească și să devină ușor lipicioase, spălați-le sub jet de apă rece, eventual îndepărtați părțile cu “probleme”, scurgeți-le și ștergeți-le cu șervete absorbante. Nu au nevoie de apă suplimentară, întrucât ele însele sunt 90% apă.

_104

Feliați ciupercile în lamele subțiri, de 2 – 3 mm grosime.

_105

Puneți într-o tigaie încăpătoare, cu pereți înalți (mai bine într-un wok) uleiul vegetal și încingeți-l la foc mediu spre mare.

_103

Răsturnați ciupercile în uleiul încins și căliți-le, amestecând sau scuturând tigaia, 2 – 3 minute, până când încep să se schimbe la culoare și să se rumenească ușor.

_106

Adăugați peste ciuperci amestecul de legume congelate (fără decongelare prealabilă) și reduceți focul la mediu. Amestecați și lăsați legumele vreo 2 minute să se dezmorțească.

_107

Acoperiți tigaia cu un capac și lăsați amestecul la înăbușit circa 10 minute. Nu uitați să mai amestecați din când în când.

_108

Asezonați amestecul cu sare și piper, dați deoparte capacul și uitați-vă cum pleacă apa. Ca să plece uniform, mai învârtiți cu lingura (de lemn) în tigaie. Distracția aceasta durează vreo 6 – 8 minute. Când nu mai vedeți alt lichid în tigaie decât ulei, iar legumele încep să sfârâie, e semn că apa din sistem s-a dus, și legumele cu ciuperci sunt gata de pus în farfurii.

_109

_110

Le puteți pune doar pe ele în farfurii, realizând astfel un multicolor fel principal de post sau vegetarian (funcție de religia căreia aparțineți), ori puteți să le scăpați pe lângă vreo bucată de proteină & grăsime de origine animală (a se citi carne de pasăre, porc, vită, iepure, chiar și pește – enumerarea nu este limitativă) gătită corespunzător. În acest caz se zice că ați realizat o garnitură sănătoasă care conține sub 125 kcal (522,5 kJ) per porție (caloriile din cele 2 linguri de ulei nu le-am pus la socoteală, că sunt aproape 250 în total și vă strică toată distracția). Asta dacă considerați că ați făcut 2 porții.

Garnitura asta sănătoasă am cuplat-o cu niște coaste de porc gata marinate ș-apoi la cuptor date și cu-n pahar de Cabernet Sauvignon de Pays d’Oc. Uite-așa, să moară caloriile de necaz!

_111

_112

S-aveți poftă și să ne revedem sănătoși!

Leave a Reply

Your email address will not be published.