Somn uşor

100După cum rezultă şi din titlu e un preparat uşor de pregătit. Aici, pe lângă somnul clasic, prăjit în tigaie am mai adăugat un sos de iaurt cu usturoi şi un sos de legume coapte.

Ce vă trebuie?

Pentru două persoane aveţi nevoie 2 rondele de somn a 300 g bucata. Eu am găsit doar una de aproape 600 g (0,584 kg mai precis), şi aceea congelată. Este somn de Dunăre (Royal German Fish – Ţăndărei), gras, dar nu are gust de mâl.

 

Cum procedaţi?

 

Se lasă să se dezgheţe lent, fără a-l forţa (în nici un caz la microunde!).

Înainte de a-l trece în tigaie se spală sub jet de apă, se şterge bine cu şervete adsorbante (pentru a îndepărta cât mai bine apa) şi se garniseşte cu sare de mare şi amestec de piper (negru, alb, roşu), ambele proaspăt măcinate.

Se încinge o tigaie antiaderentă pe care doar o ungeţi cu ulei, folosind pentru aceasta un şervet de hârtie şi câteva picături de ulei vegetal. Prăjiţi la flacără medie, acoperit (dacă nu vreţi să zugrăviţi din nou bucătăria), cam 3-4 minute pe fiecare parte (în funcţie de grosimea rondelelor).

Cu întorsul de pe o parte pe alta este mai greu dacă aveţi o singură bucată mare. Folosiţi două spatule mari, din lemn. Nu vă recomand să-l întoarceţi ca pe clătite!

Se serveşte cu sosul de legume şi/sau cel de usturoi, cu mămăliguţă şi un pahar de vin alb, sec. De exemplu, un Sauvignon Blanc de Cricova, recolta 2003.

S-aveţi poftă şi să ne revedem sănatoşi!

3 thoughts on “Somn uşor

  1. Pingback: Somn la tigaie | Bacau Expres

  2. Pingback: Pseudo-polentologos (Fals tratat de mămăligologie) | Food and beyond…

  3. Pingback: Peşte şi iarăşi peşte, ca pentru Duminica Floriilor | Food and beyond…

Leave a Reply

Your email address will not be published.